Žene koje piju dvije čaše vina, piva, ili žestokog pića
dnevno, prijeti manja opasnost od prekomjerne težine, nego ženama koje uopće ne
piju. Pokazala je to nova studija američkih znanstenika iz Brighama i iz ženske
bolnice u Bostonu, a prenosi Pivnica.net. Studija je objavljena u stručnom
časopisu Archives of Internal Medicine.
Istraživanjem je bilo obuhvaćeno deventaest tisuća američkih
žena, koje nisu imale problema s težinom, starosti 39 godina i više. Pitali su
ih koliko čaša alkohola dnevno popiju i nakon toga pratili ih otprilike
trinaest godina.
U Sjedinjenim državama čaša alkohola standardno sadrži 14
grama alkohola, a preračunato radi se o deci i pol vina, 3,5 deci piva ili 43
mililitara žestokog pića. Tijekom trinaestogodišnjeg razdoblja provođenja
istraživanja, najviše su na težini dobile žene koje uopće nisu pile alkohol, a
kilama su najbolje odolijevale one koje su pile dvije čaše dnevno. U borbi
protiv viška kilograma najuspješnije je pak bilo crno vino, ali slične efekte
davale su i druge vrste alkohola.
Onda: Deblja li pivo i u većim količinama? Pivo sadrži gorke
tvari iz hmelja koje umiruju organizam i potiču izlučivanje žuči, što
blagotvorno utječe na probavu. Pivo tako potiče apetit. Samo pivo ne deblja,
ali izaziva veći unos hrane u organizam. Gledajući energetski sadržaj, pivo ima
1500 do 1800 kilodžula po litri, što je manje od primjerice jabučnog soka.
U biti, pivo je piće koji izaziva brze kalorije, pa je
podesno kao energetska dopuna nakon fizičkih napora, primjerice nakon sportskih
aktivnosti. Pospješuje izmjenu tvari, lako je probavljivo, dobar je izvor
vitamina i tvari u prirodnom obliku, koje tijelo može preraditi bolje nego
umjetne preparate.
Osim toga, pivo je dobar hidratantski napitak. Sadrži čak
trideset raznih minerala i elemenata, poput ukljika, kalcija, dušika, natrija,
kalija, bogato je vitaminima skupine B (B1 - thiamin, B2 - riboflavin, B6 -
pyridoxin, niacin), tvari iz hmelja potiču proizvodnju žuči i potiču probavu,
sadrži polifenole, koji imaju antioksidantske i antikancerogene učinke, sadrži
relativno malo kardiovaskularnih oboljenja, što je potvrđeno mnogim relevantnim
istraživanjima.
Ipak, ne zaboraite - pivo sadrži alkohol, a alkohol nikome
ne čini dobro u prekomjernim količinama.